Skontaktuj się z nami

Przejdź do treści

Kier, pik – najciekawsze zadania domowe

♠ Q 6
♥ A K J 8 5
♦ Q 9 6
♣ J 6 5

♠ A J 10 8 4 3
♥ 4 2
♦ 10
♣ A Q 10 4

1♥- 1♠
1NT – 4♠
Z uwagi na układ 64 i ładne położenie figur rękę klasyfikujemy jako GF. Poniważ 1NT oznacza dokładnie układ 5332 to mamy gwarację fitu i nie trzeba przechodzić przez magistra

♠ Q J 3
♥ A Q 7 6 5 2
♦ A 10 9
♣ J

♠ 6 2
♥ J
♦ K Q J 7 4
♣ A K 10 5 4

1♥- 2♦
2♥ – 3♣
3♦ – 3♠*
3NT – p.
Zalicytowane 2♥, jeszcze nie obiecuje 6 kierów, bo jeśli mamy 5332 i dół to nie możemy przekroczyć 2♥, więc to jest jedyna odzywka, którą można zalicytować.
3♦ – dobrze, żeby partner wiedział, że mamy fit
3♠ – czwarty kolor

♠Q 10 9 6 2
♥A 9 8
♦A J
♣K 6 4

♠A K 7 3
♥Q 7 6 3 2
♦6
♣J 9 5

1♠- 2♣
2♠ – 4♠
Karta po prawej stronie jest zbyt silna na iniwit z uwagi na singla i 4 atuty, ale troszeczkę za słaba na splintera. Należy na razie zalicytować 2♣ i zobaczyć dalszy rozwój licytacji. Gdy partner licytuje 2♠, które obiecuje minumum siły, to widać, że nawet jeśli byśmy trafili do idealnego wyłączenia karo to szlemik jest bardzo mało prawdopodobny. Zatem zamykamy licytację przez 4♠

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *